Ni apa ceritanya kat sini?

'Palestin Perlu Sokongan Kita'


KUALA LUMPUR: Rakyat Palestin yang ditindas rejim Israel memerlukan sokongan masyarakat negara ini supaya hak mereka dari segi perlindungan, undang-undang, kemanusiaan dan kewarganegaraan yang dinafikan Pesuruhjaya Tinggi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu Bagi Pelarian (UNCHR), dikembalikan.

Pengerusi Eksekutif Aman Palestin Berhad, Abdullah Zaik Abdul Rahman, berkata sudah tiba masanya masyarakat di negara ini menyatakan pendirian dalam membantu hak rakyat Palestin yang semakin dilupakan selepas serangan rejim Israel.

Katanya, UNCHR sepatutnya menjadi badan membantu rakyat Palestin tetapi tidak menjalankan tanggungjawabnya, sebaliknya Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) terpaksa menubuhkan Agensi Kerja Bantuan PBB (UNRWA) yang hanya menumpukan hal berkaitan pemberian bantuan makanan kepada masyarakat negara itu.

“Sehubungan itu, Kempen Awam Lindungi Palestin (PC2P) yang bernaung di bawah Aman Palestin dilancarkan bagi mendapat sokongan masyarakat negara ini dalam memberi tekanan supaya hak dinafikan itu dikembalikan kepada rakyat Palestin. 

“PC2P akan mengumpul sejuta ahli dan bekerjasama dengan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) antarabangsa yang turut memperjuangkan perkara sama,” katanya selepas melancarkan PC2P di sini, semalam. 

Pada majlis itu, Waqaf An Nur Corporation Bhd menyampaikan sumbangan RM100,000 melalui Penasihat Majlis Agama Islam Johor, Datuk Nooh Gadot. Hadir sama Pengerusi PC2P, Dr Isa Hamzah.




p/s :  "Palestine Will Be Free" -  iwan284

No comments:

Post a Comment

Kalau sudi, jenguklah sini :)

Blog Ping

Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...