Ni apa ceritanya kat sini?

Kereta Ahmadinejad Dilelong RM7.6 Juta


TEHERAN: Kereta Peugeot 504 tahun 1977 milik Presiden Iran, Mahmoud Ahmadinejad dijual dengan harga AS$2.5 juta (RM7.6 juta) dalam lelongan antarabangsa kelmarin, lapor laman web Organisasi Kebajikan Negeri. 

Syarikat yang membeli kereta itu dengan harga 25 bilion riyal tidak mahu dikenali, katanya selepas majlis lelongan yang diadakan di barat daya bandar Abadan. 

“Pelanggan saya membeli kereta itu kerana minatnya terhadap Presiden Ahmadinejad dan semangatnya yang tidak bongkak dan antizionis,” kata peguam, Mahmoud Esari, yang bertindak mewakili syarikat yang membeli kereta itu. 

Pengerusi organisasi kebajikan itu, Ahmad Esfandiari berkata “lebih setengah juta pembida berdaftar dalam laman web itu dan kebanyakan menyatakan mahu membeli kereta itu kerana minat dengan cara hidup Ahmadinejad yang ringkas, merendah diri dan pendirian anti Zionis. 

Pada 1 Januari lalu, Ahmadinejad melancarkan laman web www.ahmadinejad-car.com untuk mengajak pembida antarabangsa membida kereta itu yang hasil jualannya akan digunakan untuk membiayai projek membina 60,000 rumah untuk orang cacat dan wanita yang mencari nafkah untuk keluarga. – AFP 

Petikan: Berita Harian

No comments:

Post a Comment

Kalau sudi, jenguklah sini :)

Blog Ping

Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...