Ni apa ceritanya kat sini?

Kesian pakcik ni... dah 5 kali rumah dia kena langgar...

WARDLE bersama gambar empat kemalangan di kawasan rumahnya.
WARDLE bersama gambar empat kemalangan di kawasan rumahnya. 

Sepasang suami isteri yang sudah bersara gagal menjual rumah mereka berharga £350,000 (RM1.75 juta) selepas kediaman itu dirempuh lima kereta dalam masa kurang dua tahun. 

Tom Wardle, 66 dan isteri, Shirley, 72, pernah membaiki tembok laman rumah mereka dua kali dalam masa sebulan selepas pemandu hilang kawalan ketika membelok berhampiran hartanah itu meskipun had laju di kawasan itu ditetapkan pada 48 kilometer sejam. 

Kemalangan berulang kali itu menyebabkan syarikat insurans pasangan berkenaan menanggung kos sebanyak £15,000 (RM75,000) dan kini mereka gagal menjual rumah teres empat bilik itu. Lima kemalangan memusnahkan tembok sepanjang 4.8 meter dan tinggi satu meter itu terjadi antara September 2010 hingga 4 Julai lalu. 

Rumah pasangan itu di Bretforton, berhampiran Evesham, Worcestershire, berada dalam zon 48 kilometer sejam tetapi ia terletak 69 meter dari puncak selekoh tajam di kampung berkenaan yang terkenal sebagai tempat sering berlaku kemalangan. 

Pesara syarikat membina kapal itu yang tinggal di kampung berkenaan sejak 18 tahun lalu, mendesak supaya jalan itu ditar semula bagi meningkatkan cengkaman kereta ketika pemandu mengambil selekoh itu. 

“Ia hanya menanti masa sebelum seseorang cedera parah atau terbunuh. 

“Sebanyak 16 kemalangan berlaku sejak September 2010. Jalan raya itu menjadi licin apabila hujan dan tahap cengkaman menurun mendadak. 

“Saya bimbang kemungkinan berlaku kemalangan yang akan meragut nyawa kanak-kanak. Saya tidak dapat tidur kerana setiap kali mendengar bunyi tayar menciut saya akan menanti ia merempuh tembok taman saya. 

“Walaupun ia dalam zon had laju 48 kilometer sejam, selekohnya begitu tajam,” kata Wardle. 

Menurutnya dia sudah mengadu kepada Majlis Bandaran Worcestershire, merayu supaya jalan itu ditar semula bagi meningkatkan cengkaman. 

Hanya beberapa bulan selepas mengiklankan untuk menjual rumah mereka dengan harga £350,000 (RM1.75 juta), seorang pemandu merempuh hartanah itu pada 29 September 2010. 

Kemalangan selepas itu berlaku pada 4 April, 2011. 

Tembok pasangan itu terpaksa dibaiki dua kali dalam masa sebulan selepas satu kemalangan berlaku 4 Ogos tahun lalu dan satu lagi pada 26 Ogos. 

Kemalangan terbaru berlaku 4 Julai lalu apabila seorang pemandu pertengahan usia gagal mengawal keretanya dan merempuh tembok taman pasangan pesara itu. 

Pembeli berpotensi rumah itu begitu bimbang dengan hartanah berkenaan yang sering menjadi sasaran kemalangan hingga memaksa Wardle dan isteri menurunkan harga kepada £275,000 (RM1.38 juta) “Saya seperti mahu membunuh diri selepas kemalangan terbaru. 

“Kami perlukan tindakan. Kami tidak boleh tidur. Saya mempunyai cucu yang sering datang mengunjungi saya. 

“Kami cuba menjual rumah itu tetapi tidak ada yang mahu membelinya kerana banyak berlaku kemalangan. “Kami sudah menurunkan harga sebanyak £75,000 (RM375,000) tetapi ia masih tidak terjual,” katanya. [Sumber


No comments:

Post a Comment

Kalau sudi, jenguklah sini :)

Blog Ping

Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...