Ni apa ceritanya kat sini?

Kisah cinta pasangan warga emas ini bermula sejak umur 4 tahun

Gambar kahwin semasa 4 tahun, ketika dewasa dan ulangtahun perkahwinan ketika berusia 70 tahun.
Gambar kahwin semasa 4 tahun, ketika dewasa dan ulangtahun
perkahwinan ketika berusia 70 tahun. 

Bercinta sejak umur 4 tahun 

Kisah cinta pasangan warga emas ini amat unik kerana mereka dipakaikan baju pengantin dalam satu karnival pada usia empat tahun dan tidak menyangka pertemuan itu menjadi titik bermulanya cinta mereka yang hingga kini mencecah usia 70 tahun. 

Menariknya, pasangan warga emas itu, Ron Everest dan Eilen Campbell dilahirkan dalam dewan bersalin yang sama, dipakaikan baju pengantin pada sebuah karnival dan siapa sangka, mereka bertemu jodoh pada usia 21 tahun dan kekal sebagai pasangan suami isteri sehingga kini. 

Pasangan itu yang kedua-duanya berusia 91 tahun berkata telah dilahirkan di unit yang sama iaitu di Hospital Bersalin Tentera Laut di Gillingham, Kent. 

Bapa mereka bersahabat baik serta sama-sama berjuang dalam Perang Dunia Pertama dan kekal rapat sehingga memakaikan mereka pakaian pengantin semasa Karnival Gillingham pada tahun 1926. 

Pasangan itu kemudian berkahwin pada 7 Jun 1943. 

“Cinta kami disemai mungkin sejak dilahirkan lagi kerana lahir di unit bersalin yang sama," kata Everest. 

Isterinya menambah, masih ingat lagi ketika dipakaikan baju pengantin semasa usia empat tahun dan perkahwinan di antara mereka membuatkan hubungan kedua-dua keluarga menjadi bertambah erat. [Sumber

2 comments:

  1. nie anak beranak yg sup campbell tue ke..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'hello' cik minah ooOI! campbell yang aku cerita ni, orang britain, xde kena mengena pun ngan sup campbell dari amerika!

      Delete

Kalau sudi, jenguklah sini :)

Blog Ping

Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...