Ni apa ceritanya kat sini?

Pencuri berbasikal sasar telefon bimbit

Gambar hiasan.
Gambar hiasan. 

London: Peningkatan dalam kes kejadian meragut kebanyakannya membabitkan pencuri berbasikal yang menyasarkan telefon bimbit mewah. 

Jumlah kejadian itu di jalan raya semakin meningkat, menurut angka rasmi dan tahun lalu, hampir 300 orang menjadi mangsa sehari. 

Polis memberi amaran, penjenayah terbabit menyasarkan telefon bimbit, iPad dan barangan elektronik lain untuk dijual di pasar gelap di seberang laut, di mana harganya dua kali ganda berbanding di United Kingdom. 

Mereka juga berkata, orang awam mendedahkan diri mereka kepada serangan apabila menaip dan membaca mesej atau melayari Internet sambil berjalan, selalunya dengan fon telinga di telinga masing-masing, menyebabkan mereka tidak menyedari apa yang berlaku di kawasan sekeliling. 

Pejabat Statistik Kebangsaan berkata, jumlah kecurian seumpama itu meningkat sebanyak lapan peratus tahun lalu. Polis mencatatkan 107,471 kes sepanjang Januari hingga Disember tahun lalu, berbanding 99,396 tahun sebelumnya. 

Bagaimanapun, jumlah sebenar mungkin lebih tinggi kerana ramai mangsa ragut tidak melaporkan kejadian yang menimpa mereka kepada pihak polis. [Sumber

No comments:

Post a Comment

Kalau sudi, jenguklah sini :)

Blog Ping

Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...