Ni apa ceritanya kat sini?

Kemusnahan Kota Pompeii


Pernahkah kalian dikhabarkan tentang Pompeii? Ya, sekarang sedang di tunjukkan tayangan di pawagam dunia yang menipu diatas sejarah yang terjadi.. 

Pompeii yang merupakan simbol daripada keruntuhan akhlak yang dialami kekaisaran Romawi, adalah pusat perzinaan dan homoseks. Nasib Pompeii sama seperti yang dialami oleh kaum Nabi Luth as. Kehancuran Pompeii terjadi melalui letusan gunung berapi Vesuvius. Gunung Vesuvius adalah simbol negara Itali, khususnya kota Naples. Gunung yang telah membisu sejak dua ribu tahun yang lalu itu juga dinamai “The Mountain of Warning” (Gunung Peringatan). 

Di sebelah kanan gunung Vesuvius terletak kota Naples, sedangkan kota Pompeii berada di sebelah timur gunung tersebut. Lava dan debu daripada letusan maha dahsyat gunung tersebut yang terjadi dua milenium yang lalu memusnahkan penduduk kota tersebut. Catatan sejarah menunjukkan bahwa kota tersebut ternyata merupakan pusat kemaksiatan dan kemungkaran. 

Kota tersebut dipenuhi oleh meningkatnya jumlah lokasi perzinaan atau pelacuran. Tersangat banyaknya hingga jumlah rumah-rumah pelacuran tidak diketahui. Objek-objek kemaluan lelaki dengan ukurannya yang asli digantung di pintu tempat-tempat pelacuran tersebut. Lava gunung Vesuvius menghapuskan keseluruhan kota tersebut dari peta bumi dalam sekelip mata. Yang paling menarik daripada peristiwa ini adalah tak seorang pun mampu melepaskan diri daripada keganasan letusan Vesuvius itu. 

Apakah kita ingin menjadi seumpama kota yang musnah itu?? Setelah maksiat yang sedang berleluasa, kematian akibat dari konsert di Bukit Jalil itu merupakan petanda awal kearah menuju kehancuran, jika tidak dibaiki!! Belajarlah dari sejarah ummat terdahulu.. [Sumber

No comments:

Post a Comment

Kalau sudi, jenguklah sini :)

Blog Ping

Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...