Ni apa ceritanya kat sini?

Gaji Suami Dipindahkan Sepenuhnya Ke Akaun Isteri Di Gorontalo, Indonesia

JAKARTA - Setelah sering menerima keluhan daripada isteri penjawat awam yang tidak mengetahui jumlah gaji dan elaun suami mereka, Kerajaan Negeri Gorontalo, sebuah wilayah di bahagian Utara Pulau Sulawesi, membuat dasar baru berhubung gaji yang dibayar kepada petugas mereka. 

Mulai bulan depan, seluruh gaji dan elaun petugas yang sudah beristeri akan pindahkan ke akaun bank isteri masing-masing. 

Gabenor Gorontalo Rusli Habibie berkata selain menjawab keluhan para isteri, peraturan baru itu juga diharap dapat membolehkan isteri terbabit berperanan aktif dalam penggunaan pendapatan suami secara maksimum untuk keperluan keluarga. 

Pada masa ini Kerajaan Negeri Gorontalo sedang mengumpulkan data tentang para pegawainya yang telah beristeri dan apabila selesai urusan itu, gaji petugas berkenaan akan dipindahkan ke akaun bank isteri masing-masing pada setiap 1 haribulan, stesen TV, MetroTV melaporkan. 

Dasar baru itu disambut positif oleh penjawat awam yang sudah beristeri kerana mereka menganggap ia memberi peluang kepada para isteri menguruskan gaji mereka untuk keperluan keluarga.- Bernama 



No comments:

Post a Comment

Kalau sudi, jenguklah sini :)

Blog Ping

Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...