As-Salam... Dah lama sangat tak buat tutorial blog ni... Kali ini, tutorial ini paling simple giler (bagi saya la), iaitu letak bendera dalam blog. Cakap pasal bendera ini, kebetulan pulak, bulan ini, bulan Ogos, bermakna, bulan kemerdekaan negara kita, Malaysia yang tercinta.... Maknanya, dah start dah 'musim' kibarkan Jalur Gemilang di seluruh negara.... Betul tak? Haa... So, apa lagi, kibarlah Jalur Gemilang di mana-mana tempat yang sepatutnya. Kat rumah ker, kereta ker, tempat kerja ker, dan lain-lain lagi... Errr.. Cuma blog jer yang takde... hehehe... Itu la motif saya nak buat tutorial untuk blog ini....
Ada dua (2) tempat paling sesuai nak letak bendera kat dalam blog:
1) Sidebar blog (paling atas)
2) Terapung kat bahagian paling atas dalam blog (lihat gambar di atas)







